Widerlöv Franchise

Varför Widerlöv?

En av de största fördelarna med att starta ett eget Widerlövkontor är att du gör det med ett beprövat arbetssätt, genomarbetade koncept och en marknadsplan som snabbt genererar kunder till dig. Du kommer med andra ord inte behöva ”uppfinna hjulet igen”. Här kan du läsa mer om vad som gör oss på Widerlöv lite extra unika.

Tillbaka till Franchise

Därför att

1 / 4
du, precis som vi, vill uppfylla människors bostadsdrömmar

Att hjälpa alla våra uppdragsgivare att sälja sina bostäder snabbt, smidigt och till högsta möjliga pris är givetvis en självklarhet. För oss är det också lika självklart att hjälpa de som söker en ny bostad att hitta den. Vad många mäklare glömmer bort är att alla som säljer en bostad också ska flytta till en annan och i det långa loppet är oftast den nya bostaden det viktigaste för dom. Det är där de ska bo framöver. Det är där de ska leva sina liv.

Alla har inte möjlighet till en bostad eller ens tak över huvudet. Därför är det viktigt för oss att även kunna vara med och bidra till dom. Det gör vi genom vårt långsiktiga samarbete med Stadsmissionen.

2 / 4
Widerlöv har ett koncept som skapar nöjda kunder

Nöjda kunder kommer tillbaka och nöjda kunder rekommenderar oss till sina vänner och bekanta. Att få så många riktigt nöjda kunder som möjligt är den bästa marknadsföringen man kan få och det är något vi har tagit fasta på i alla våra relationer med våra köpare, säljare och spekulanter.

 

3 / 4
du får ta del av allt vi lärt oss under de 30 år vi förmedlat bostäder

Ägarna till Widerlöv Franchise har en samlad erfarenhet på mer än 100 år av att driva och utveckla fastighetsmäkleri. Vi har givetvis tagit ett och annat felbeslut genom åren samtidigt som vi har lyckats med en hel del. När du blir en del av Widerlöv delar vi gärna med oss av våra erfarenheter och tips och råd – allt för att du ska lyckas så bra som möjligt!

4 / 4
du vill också göra skillnad. På riktigt.

Alltför många mäklare verkar bara fokusera på sina enskilda affärer. För oss är det viktigt att utöver de enskilda affärerna även ta ett ansvar i ett större perspektiv. Det handlar om hållbarhet och att bidra till ett bättre samhälle. På riktigt.

Hållbarhet är ett stort och vitt begrepp, som vi har valt att bryta ner och utifrån det bl.a. fokusera på våra medarbetare, det vi kan göra för att bidra till en bättre miljö och att hjälpa de som inte har det lika bra som du och jag.

Vi kallar det WiderLOVE

Introduktion och uppstart

När du kommer till oss som ny franchisetagare får du en introduktion som ger dig grunderna du behöver för att komma igång på bästa sätt.

Under introduktionen lär du känna flera framgångsrika medarbetare på Widerlöv. Vi är ett välkomnande och familjärt team. Du kommer snabbt att märka att både dina nya kollegor och alla på huvudkontoret finns där för dig när du har frågor eller behöver rådgivning kring i princip vad som helst.

Under ditt första år som franchisetagare hos Widerlöv kommer du att ha en erfaren Widerlövare som mentor, för att du så snabbt som möjligt ska kunna förverkliga din dröm och undvika onödiga fallgropar.

Verktygslåda under ständig utveckling

Redan från start får du tillgång till en av branschens absolut bästa verktygslådor för att du som franchisetagare, på ett så enkelt och kostnadseffektivt sätt som möjligt, ska kunna skapa ett framgångsrikt Widerlövkontor.

Vi är övertygade om att allt alltid kan utvecklas och bli lite bättre. Det har vi alltid gjort och kommer alltid att göra. Vi kommer alltid att fortsätta att utveckla nya och bättre verktyg som bidrar till att våra medarbetare kan göra ett ännu bättre jobb. Det är en never-ending-story!

Hur hjälper Widerlöv till?

1 / 4
Central marknadsföring

En fungerande marknadsföring är ett måste för att nå ut till kunderna. Widerlövs marknadsavdelning tar varje år fram en central marknadsplan, där centrala aktiviteter, kampanjer och annonser på webben och i sociala media planeras och samordnas i detalj. Ett viktigt arbete som görs centralt är att följa upp och mäta vilka aktiviteter som ger bästa effekt på kontorsnivå och för kedjan som helhet.

2 / 4
Marknadsföringsmaterial

Vår marknadsavdelning tar fram och producerar kampanjmaterial och tryckt media som du själv beställer och använder lokalt. Det kan exempelvis röra sig om annonsmaterial för direktutskick, sociala medier, bostadsannonser m.m.

3 / 4
Lokal marknadsföring

I vår franchisetagarutbildning lägger vi stor vikt vid att lära dig att planera och jobba med lokal marknadsföring. Du planerar själv in och genomför dina aktiviteter över året samtidigt som det är viktigt att se till att din lokala aktivitets- och marknadsföringsplan stöttas upp av den gemensamma marknadsplanen. Vi coachar dig till att planera och genomföra detta på allra bästa sätt. Skulle du önska hjälp med genomförandet av någon del i din lokala marknadsföringsplan kan vår marknadsavdelning hjälpa dig till självkostnadspris.

4 / 4
Utbildning och konferenser

Det finns mycket intressant att prata om när vi träffas på våra interna utbildningar och konferenser. Marknadsföring är alltid en stående punkt där det finns ett mycket stort värde i att utbyta erfarenheter och lära av varandra.

Varför bli franchisetagare inom Widerlöv?

Lediga områden

Just nu finns det möjlighet att förvärva mycket attraktiva franchiseområden. Vårt inledande fokusområde är Stockholms län, Mälardalen och närliggande områden. Men om du är intresserad av ett annat område är vi givetvis villiga att diskutera saken.

Struktur och system

Förenkla, effektivisera och utveckla din verksamhet med smarta strukturer och system.

  • Intressebanken, Widerlövs webbaserade kunddatabas
  • Affärssystem
  • Intranät
  • Assistans på distans
  • Egen marknadsavdelning
  • Handböcker som beskriver vår verksamhet i minsta detalj

Ditt Widerlövkontor

Widerlöv hjälper dig gärna att hitta en lämplig lokal för din verksamhet. Vi vill att lokalen finns på en attraktiv plats i ditt område, en butikslokal med fina skyltfönster, där människor rör sig.

Inredning och skyltar
Ett Widerlövkontor ska vara välkomnande och trivsamt, både för kunder och medarbetare. Därför är det viktigt att lägga tid och engagemang på inredning och utseende.

Det är också viktigt att butiksskyltarna drar till sig uppmärksamhet från förbipasserande.

Våra inredningsarkitekter är väldigt duktiga på att skapa trivsamma och funktionella miljöer och de hjälper gärna till.

Utbildning

Widerlöv anordnar utbildningar löpande, så att du kan hålla dig uppdaterad på vad som händer i branschen och inom Widerlöv förstås.

Marknadsföring

Utöver gemensam marknadsföring – som hemsida och kampanjer – planerar och stödjer Widerlöv din lokala marknadsföring, objektsannonsering och ditt varumärkesbyggande.

Inför öppningen av din butik hjälper vi dig att ta fram en effektiv introduktionskampanj.

Samarbete med de bästa leverantörerna i branschen

Widerlöv har utvecklat ett långsiktigt och nära samarbete med några av de bästa leverantörerna i branschen. Lojala leverantörer som är dedikerade att hjälpa dig att växa och lyckas långsiktigt är en av de viktigaste faktorerna för ditt beslut att bli franchisetagare till Widerlöv.

Hör av dig

Intresseanmälan

Är vi rätt för dig? Är du rätt för oss? Ta det första steget mot att förverkliga drömmen. Kontakta oss idag!

Tomas Widerlöv, 0706-77 83 00, tomas.widerlov@widerlov.se

Självklart hanteras din kontakt med oss och alla uppgifter helt konfidentiellt.

Tillbaka till startsida Franchise